La oricare 2 cărți cumpărate, a treia este gratis!
Facebook Twitter Email Instagram YouTube
Facebook Twitter Email Instagram YouTube
Librăria online EuroPress Group Librăria online EuroPress Group
  • Acasă
  • Autori
  • Librărie
  • Noutăți
  • Oferte
  • Informații
    • Despre noi
    • Cum comand?
    • Ghid eBook
    • Pentru autori
    • Catalog · Distribuție
  • Contact
Contul meu
0 items / 0,00 lei
Meniu
Librăria online EuroPress Group Librăria online EuroPress Group
0 items / 0,00 lei
-12%
Prima paginăCărțiArtă Arcanele Strigoniei
Produsul precedent
Noua Psihologie a Banilor 84,00 lei 73,50 lei
Înapoi în librărie
Următorul produs
ADAM. Vara (eBook) 36,00 lei 32,40 lei
Galeria artiștilor
Roman Fiction

Arcanele Strigoniei

Evaluat la 5.00 din 5 pe baza a 4 evaluări de la clienți
(4 recenzii de la clienți)

47,25 lei 41,73 lei

Arcanele Strigoniei – Mihai Șurubaru

ISBN: 978-606-594-697-2 Categorie: Artă Autor: Mihai Șurubaru
Share
Facebook Email Pinterest linkedin WhatsApp WhatsApp
închide
Disponibil și în format eBook:
  • Arcanele Strigoniei (eBook) 35,40 lei 32,70 lei
Noutăți
  • Memorie și uitare 37,80 lei 33,90 lei
  • Cine ești cu adevărat? În căutarea lui Mircea Ciobanu 47,25 lei 42,00 lei
  • Cominternul educațional și deșcolarizarea digitală 63,00 lei 55,50 lei
  • Descriere
  • Detalii carte
  • Recenzii (4)
  • Despre colecție
  • Livrare
Descriere

Dacă plouă și ai umbrelă cu buton, când o deschizi brusc te poți trezi pe alte tărâmuri. Așa m-am trezit eu cu umbrela, cam ca Mary Poppins, tocmai la Stonehenge! E bine să acordați o mult mai mare atenție obiectelor. Fiți prudenți, pentru că sunt răzbunătoare. Când auziți că i-a căzut cuiva în cap un ghiveci cu flori, să știți că pot fi multe interpretări, ce țin de lumea simbolurilor. Dacă ghiveciul are flori, poate fi un semn bun, depinde însă chiar și de culoarea florilor. Dacă florile sunt albe, e semn de pace și liniște, dacă sunt roșii, înseamnă sânge și te poți aștepta la o dramă. Dacă sunt violet, înseamnă că ai halucinații. Dar dacă florile sunt veștejite, du-te repede acasă, încuie ușa și telefonează de urgență unui medic cardiolog.

Obiectele își pot bate joc de tine, după ce ți-au studiat slăbiciunile. Ele pot comunica între ele cu ajutorul oglinzilor sau cu reflexiile din geamuri. Întrebați, vă rog, o croitoreasă unde i-a dispărut pernuța cu ace sau foarfecele și de unde reapar în aceeași zi și în același loc! Un scriitor îți poate povesti cum i-a dispărut pixul dintre degete sau cum i-au dispărut litere de la mașina de scris, sau pagini întregi din noul roman!

Am citit că un instalator și-a surprins geanta cu scule traversând o autostradă! Un șifoner a profitat că stăpânii sunt plecați în stațiune la odihnă și a fugit de acasă! A traversat DN1 și, din neatenție sau necunoaștere, a intrat în coliziune cu un TIR turcesc încărcat cu oi. Tirul s-a răsturnat, iar oile au fugit în pădure și s-au sălbăticit – atacau căprioare și chiar mistreți! Șifonerul, ușor avariat, a fugit de la locul faptei! Poliția a organizat potere de scotocitori cu câini dresați și speră ca în scurt timp, cu ajutorul populației, șifonierul să fie localizat și imobilizat.
Și, uite așa, în timp ce experiența în ale scrisului se limita la scenarii pentru propriile-mi ipotetice filme și la eseuri în reviste și ziare, când m-am apucat să desenez personaje pentru noul film, ce nu va fi produs niciodată, pixul, cu de la sine putere, în loc să deseneze, s-a apucat să scrie poveștile pe care le citiți acum! Eu nu am făcut decât să mă supun voinței lui! (Mihai Șurubaru)

Detalii carte
Colecție

Galeria artiștilor, Roman Fiction

An

2019

Pagini

294

Recenzii (4)

4 recenzii pentru Arcanele Strigoniei

  1. Evaluat la 5 din 5

    Eurobservator – 2 septembrie 2020

    Viorel Sănpetrean:
    Strigonia este în noi

    După câteva decenii dedicate, da, trup și suflet, cinematografiei, cu osârdie filmului de animație, dar și timp de înțelegere a mecanismelor și consecințelor istorico/militare, la senectute, Mihai Șurubaru se întoarce spre lada de zestre a lecturilor asimilate, fără spaimă, cu bucurie, la o obsesie a lui Hemingway: a povesti simplu despre fapte „aparent” simple.
    Și-a găsit o „cheie” in tentativa modului de a spune o poveste/ de a o repovesti. Altfel. O analiză poate identifica câteva modele/ metode de lucru (cum a spus, admirabil, seniorul Paleologu), cum ar fi scrierile de tinerețe ale lui Eliade sau, mai departe/ aproape, ușoare dâre ale umbrei lui Caragiale. Gândite cinematografic.
    Ceea ce, nefiind imitație, nu-i de nasul oricui!

    Stilul este acaparator, ceea ce face primul strat al lecturii captivant. De la al doilea strat, Strigonia este o lume cât se poate de „reală”, îți pătrunde ca un drog ( în doze rezonabile) binefăcător. Cine caută plăsmuiri/proiecții ale propriului „eu” se înșeală, ca orice narcisist, căci autorul nu si-a propus/ nu vrea să epateze, ci să re(povestească). După baierele mintii lui.

    Motto-ul Strigoniei cred că este: „Așa ne-a fost dat să fie”. O fatalitate care ne „descarcă” penal de orice responsabilitate/ răspundere in față istoriei, dar ne și lecuiește, definitiv, de firicelele de speranță.
    Cineastul a constatat că istoria sare peste „montaje”, chiar le tratează cu o triumfală îngăduință, și își vede de logica propriei ei povești.
    Șurubaru este un povestitor născut, necum făcut.

  2. Evaluat la 5 din 5

    Eurobservator – 2 septembrie 2020

    Gabriel Gherasim:
    Regizor de animație, jurist și ploieștean (această din urmă calitate este, precum vedeți, o adevărată meserie), Mihai Șurubaru calcă apăsat în arena literelor prin proaspătul volum ce reunește paisprezece pseudo-nuvele, dezvoltări firești ale unor reverii autumnale de cineast. Umorul bine dozat, înfrățit în unele cazuri cu o imersiune delicată în fantastic, sfidează cotidianul ca pretext, conducându-ne pe căi nebătătorite spre o lume în care tronează, imperial, imaginea. Într-adevăr, textele în sine se vor vizualizate pe un imens ecran, fenomen inevitabil pentru orice lector, oricât de grăbit ar fi el. Îmaginația autorului generează un spațiu pseudo-utopic, Strigonia, familiar multora, loc în care este temperată, firesc, de o erudiție lipsită de ostentație.

    Mai mult: https://bit.ly/34Sq7SG

  3. Evaluat la 5 din 5

    Eurobservator – 2 septembrie 2020

    Mihai Neagu Basarab:
    Autorul este la origine animator și regizor la Animafilm. Pe parcursul unei adolescențe prelungite, cum le stă bine adevăraților artiști, s-a specializat în filme de animație, obținând în acest domeniu o serie de premii naționale și internaționale care l-au stimulat spre dezvoltare și diversificare. Această culegere de povestiri științifico-fantastice cu iz umoristic și chiar polițist beneficiază de o frumoasă prefață de Titus Vîjeu intitulată „Logica strigoniană”, după care autorul însuși într-o notă, ne introduce în subtilitățile scrisului său, apropiindu-ni-l înțelegerii noastre. Prima din cele 14 povestiri ne învăluie blând, prudent. Se intitulează „Moartea unui acrobat” și descrie tragicul sfârșit al motanului povestitorului, sufocat datorită unei pâlnii situate le o sticlă în care felina masculină, deci oarecum imperfectă din această cauză, fapt pe care autorul îl ascunde cu grijă, obișnuia să se prăbușească reversibil, când lipsea pâlnia, în cadrul unor exerciții fizice menite să-i mențină forma fizică necesară în fel de fel de împrejurări. Înmormântarea lui Mikyduță schițează un final deschis până când intră în funcțiune lopata „Linnemann” și speranța își dă și ea obștescul sfârșit alături de cel cu numele conspirativ „Tumbă”. A doua povestire e intitulată „Miracol la Săpânța” și s-ar vrea un vis cu accente suprarealisto-onirice. La trezire, desigur, aflăm secrete militare în sensul că suntem informați despre niște arme foarte noi care pot schimba soarta lumii. Cea de-a treia povestire este „Celacantul muzical” și conține relatarea unei călătorii imaginare în republica Celaca. Este vorba despre o țară care ar putea fi lumea de dincolo, unde predomină sufletele morților și ale nenăscuților. Particularitățile acestei republici măsoară fantezia inimaginabilă a autorului care se trezește în cele din urmă la Gara de Nord din București, după ce plecase singur în autobuz din autogara Filaret. „Test la Follywood” este o povestire ceva mai lungă pentru că tratează încercările autorului, de profesie regizor, de a se angaja într-un domeniu profesional la care să poată face față. Și aici absurdul cochetează cu fantasticul, reușind o remiză pentru a ne convinge că de fapt nu era vorba de vreo cochetărie. Modificarea cauzalității contribuie la indescifrabilitatea logică. Și totuși umorul rămâne sănătos și chiar mai mult decât atât: o ia razna sănătos. Studiourile cinematografice plăsmuite sunt înlocuite fără urmă cu un magazin de jucării, într-o oarecare măsură, în cele din urmă. „Am un scenariu!” este tot o povestire fantastico-umoristică din sfera de activitate a autorului. Din acest motiv este, ca și precedenta, ceva mai întinsă, fabulația se desfășoară plecând de la cel mai cunoscut context. După ce impută fatalității faptul că l-a urmărit mai insistent decât securitatea, autorul face haz de necaz din cauza unei realități oarecum paradoxale: avem regizori destul de buni, care ar putea face filme și mai bune decât cele pentru care nu sunt fonduri. Aceste fonduri inexistente azi vor apare odată cu niște regizori comerciali, cum ar fi putut fi Sergiu Nicolaescu, dacă n-ar fi răsărit în bătătura realismului socialist. Pentru prostit poporul se vor găsi la nevoie fonduri. După ce marea artă va dispare prin lipsă de părinți, nu se vor mai finanța nici măcar filme mijlocii (se muncește atât de mult la orice film încât, de pe margine, nu poți spune unui film mediocru decât că e mijlociu.). Mă bucur că, măcar după prima sută de pagini, chiar dacă n-am reușit să intru în pielea autorului, m-am furișat în barba lui. „O zi la muzeu”, din punctul meu de vedere, este o scurtă capodoperă, o paradă de erudiție în domeniul artelor plastice care batjocorește prețiozitatea unor critici de artă plastică academiști, care cu toții astăzi își depășesc atribuțiile, ei trebuind prin definiție să nu scrie decât despre pictorii pe care i-a uitat toată lumea.

    Mai multe: https://bit.ly/32NJcml

  4. Evaluat la 5 din 5

    Eurobservator – 2 septembrie 2020

    N. Georgescu:
    Este cu totul surprinzătoare această carte de proză fantastică a lui Mihai Șurubaru care (pentru că) se regăsește atât de insistent, implicit și explicit, în viziunea onirismului românesc de factură Dimov-Țepeneag. Surprinzătoare, pentru că s-ar fi crezut că onirismul a fost o modă scriitoricească începută în anii 1964-1968 și stinsă sau dizolvată treptat odată cu stingerea ori autoexilarea în Occident a adepților ei. Curentul ca atare este revendicat de istoria literară în contul unei fronde anticomuniste reale, se scriu studii despre onirism, se alcătuiesc antologii de autori, se elaborează teze de doctorat; dar o continuare a lui ca și când ar fi contemporan, și asta fără intenție parodică, n-am sesizat în mod expres, în proză. Rămâne de văzut (de aflat de la autor, eventual) dacă aceste proze n-au fost cumva scrise chiar atunci – și publicate abia astăzi…Oricum, nouă, această carte ne prilejuiește o (scurtă) discuție pe marginea termenilor – cu părere de rău că, fiind interzis pe vremea comunismului (considerat „evazionism”) iar după 1990 lăsându-se uitării, redescoperit la palierul teoretic nu s-a discutat, totuși, îndeajuns. Aș vrea doar să leg acest enunț al lui Leonid Dimov: „eu nu povestesc un vis (al meu sau al altcuiva), ci încerc să construiesc o realitatea analoagă visului” – nici mai mult nici mai puțin decât cu o observație a lui G. Ibrăileanu despre Creangă, care: „..e atât de realist, încât unele din poveștile lui sunt aproape lipsite de miraculos, care îngăduie povestitorului să înzestreze pe eroii săi cu însușiri sufletești și trupești peste măsura omenească. Iar creațiilor pur fantastice, ca zmeii ș. c. l., Creangă le împrumută o viață curat omenească, și anume țărănească, îi amestecă cu desăvârșire în mediul vieții de toate zilele din Humulești și-i tratează pe-un picior de perfectă egalitate ” G. Ibrăileanu îl „ferește” pe autor de miraculos și de fantastic în același timp – și, dacă adaptăm instrumentarul critic la anii noștri, nu e greu de înțeles că acest fel de literatură se regăsește în ceea ce se cheamă, mai ales după literatura sud-americană, „realism magic”, a cărui cea mai simplă definiție este dată de Dicționarul Oxford: „gen ficţional modern în care evenimentele fantastice şi fabuloase sunt incluse într-o naraţiune care menţine tonul credibil al prezentării obiective a realităţii”. În fond, se înțelege din G. Ibrăileanu, miraculosul ține de supranatural (minune), iar fantasticul, de ficțiunea pură (fantezie, fantasmă, vis). Oniricul, prefigurat de Ibrăileanu în anii 20 ai secolului trecut, ca și realismul magic care i-a fost contemporan (anii 60-70 ai aceluiași secol) se bazează pe construcție și pe logică.

    Mai multe: https://bit.ly/3lL3GVg

Adaugă o recenzie Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Despre colecție
Galeria artiștilor este o colecție prin care se deschid larg ușile spre viața și opera unor artiști reprezentativi ai omenirii.
Sub sigla colecției Roman Fiction apar fresce narative care poartă semnătura unor scriitori contemporani, clasici și în curs de consacrare.
Livrare

LIVRARE RAPIDĂ

Toate comenzile sunt procesate rapid și, prin confirmarea lor telefonică promptă și prietenoasă, ne asigurăm că adresa dvs. este corectă și completă, pentru a preveni orice întârzieri în livrare. Comenzile sunt expediate cel târziu a doua zi din depozitul librăriei noastre, urmând să vă ajungă în cel mai scurt timp - în funcție de modalitatea de transport aleasă, în următoarea zi lucrătoare prin curier sau în 3-4 zile prin poștă.

LIVRARE GRATUITĂ

Pentru orice comandă de minim 150 lei oferim transport gratuit, plus cărți bonus și suplimente.

  • Abonați-vă la newsletter și primiți un voucher de reducere și beneficiați de discounturi suplimentare.
  • Fiți cu ochii pe site-ul nostru! Ocazional lansăm promoții limitate neanunțate și zilnic avem Happy Hour.
  • În plus, o ofertă specială permanentă cu adevărat unică: la 3 cărți cumpărate, pe a patra o primiți gratis, indiferent de cuantumul comenzii!

Produse similare

-12%
Închide

Eros – Thanatos la Cezar Ivănescu

22,05 lei 19,50 lei
Eros & Thanatos la Cezar Ivănescu – Petru Ursache
Adaugă în coș
-12%
Închide

Împotriva uitării

Evaluat la 5.00 din 5
29,40 lei 25,80 lei
Împotriva uitării - Alexa Visarion
Adaugă în coș
-11%
Închide

Nevrozele sexuale ale părinţilor noştri

39,90 lei 35,70 lei
Nevrozele sexuale ale părinţilor noştri – Lukas Barfuss
Adaugă în coș
-11%
Închide

Verva Thaliei

18,90 lei 16,80 lei
Verva Thaliei – Adrian Mihalache
Adaugă în coș
-11%
Închide

Prinţ şi profet

21,00 lei 18,60 lei
Prinţ şi profet – Corneliu Şenchea
Adaugă în coș
-12%
Închide

Leopardi

15,75 lei 13,80 lei
Leopardi – Mihai Cimpoi
Adaugă în coș

Nuvele
Cultura Chineză
Teatru
Roman Fiction
Reviste de cultură
Religie & Spiritualitate
Publicistică & Eseuri
Psihologie & Psihanaliză
Proză scurtă
Poesis
Opere fundamentale
Literatură universală
Jurnal & Corespondență & Memorii
Istorie, teorie și critică literară
Istorie & Documente & Politică
Istoria mentalităților
Galeria artiștilor
Ediție bilingvă
Economie
Dicționare & Enciclopedii

Editura EuroPress Group funcționează sub auspiciile Asociației EuroPress. Misiunea noastră este promovarea valorilor culturale românești și patrimoniului cultural național în context european și universal contemporan.

O.P. 22, C.P. 113 - Sector 1, Bucureşti
Tel./fax: (+4)021-212.56.92
office@europress.ro
Informații utile
  • Despre noi
  • Comenzi și plată
  • Transport și livrare
  • Confidențialitate
  • Condiţii de utilizare
  • Contact
Legături
  • Editura Ideea Europeană
  • Revista Contemporanul
  • eBookuri.ro
  • Revista Punctul Critic
  • ANPC
EUROPRESS GROUP 2023 dezvoltat de Webgraphic.ro & optimizat de SEM.
Viziteaza site-ul Editura Ideea Europeana pe ShopMania
închide
Produsele disponibile vor fi afișate pe măsură ce scrieți cuvintele căutate.

Utilizăm cookies pentru a vă putea oferi o experiență de navigare optimă. Puteți afla mai multe despre fișierele de tip cookies folosite sau le puteți dezactiva în .

Librăria online EuroPress Group
Dezvoltat de  GDPR Cookie Compliance
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.

  • Acasă
  • Autori
  • Librărie
  • Noutăți
  • Oferte
  • Informații
    • Despre noi
    • Cum comand?
    • Ghid eBook
    • Pentru autori
    • Catalog · Distribuție
  • Contact
  • Contul meu

Coș de cumpărături

închide

Intră în cont

închide

Ați uitat parola?
Sau intră cu
Facebook
Google
No account yet? Creează un cont
Sidebar Scroll To Top